Bir Şelale Varmış Kızıltepe’de Reviewed by Momizat on . Torunlarını çok özleyen kayın pederim ve kayın validem bu hafta Kızılıtepe'ye bizi ziyarete geldiler. Doyasıya hasret giderdiler torunlarıyla. "Bize de uzun yol Torunlarını çok özleyen kayın pederim ve kayın validem bu hafta Kızılıtepe'ye bizi ziyarete geldiler. Doyasıya hasret giderdiler torunlarıyla. "Bize de uzun yol Rating: 0
Buradasınız: Ana Sayfa » Günlük » Bir Şelale Varmış Kızıltepe’de

Bir Şelale Varmış Kızıltepe’de

Torunlarını çok özleyen kayın pederim ve kayın validem bu hafta Kızılıtepe’ye bizi ziyarete geldiler. Doyasıya hasret giderdiler torunlarıyla.

“Bize de uzun yoldan gelen misafirimizi en iyi şekilde ağırlamak düşer” dedik ve çok medhedilen Kızıltepe’nin Ğurs Köyü’nde bulunan şelaleye misafirlerimizle beraber

gidelim hem onları gezdirelim hem de biz görelim şu meşhuuur şelaleyi dedik, demez olaydık 😀

Ğurs (Yüceli) ve Köylüler

Hazırlıklarımızı yapıp gittik Ğurs Köyüne…

Kızıltepe’ye yaklaşık 20 km. mesafede. Köye girerken sorduk “Şelale’ye nasıl gideriz” diye. Tarif üzerine köy camisine kadar geldik. Köy gayet güzel iki dağ arasında yem yeşil bir alanda kurulmuştu ve insanları gayet sıcak karşıladı bizi. Caminin yanında tekrar sorduğumuzda “Burada arabayı bırakın şuradan aşağı ineceksiniz” dediler. Bu yaya gitme işine hiç sevinmedik. Zira elimizde eşyalarımız ve 3 çocuk…

Şelale Yolları Taşlı…

Aldık elimize eşyaları koyulduk yola. Az ilerde iki çocuk “biz de şelaleye gidiyoruz gelin sizi götürelim” dediklerinde çok sevindik sağolsunlar.

Az gittik uz gittik dere tepe düz giderken tarlada çalışan bir kadın bize “yolu şuradan gidiyor ama gitmeyin yolu bozuk ve uzak” dedi. Yanımızda ki çocuklar da “aha şurası yakın” dediler. Ben çocuklara inanmayı tercih ettim :))

Hoplaya zıplaya biraz inince bizim ebeveynlere “işte şurası güzelmiş siz burada oturun ben bakıp geleyim” dedim ve aşağıya doğru köylü çocuklar ve oğlum Muhammed Eymen ile birlikte inmeye devam ettik.

Ebeveynleri bıraktığımız yer yaklaşık 400m. aşağıda idi. Biz oradan sonra bir 400m. kadar daha indik. Sonraki indiğimiz yolları görünce “iyiki yukarıya bırakmışız” dedim içimden. Yahu daracık bir patika yapmışlar. Patika’da ilerlerken yer yer 60 70 cm yüksekliğindeki yaşların üzerinden, bazen de patikanın ortasında akan sudan atlayıp duruyorduk.

Nihayet Görebildik…

Aşağıya indikçe su sesi artıyordu. Zorlu bir yolculuktan sonra nihayet ulaşmıştık hedefimize. Artık şelalenin hizasına gelmiştik. “İnşeAllah bu kadar eziyete değer” dedikten sonra yine akarsu kıyısındaki son kayalardan atlayarak ulaştık şelaleye.

m eymen selale

Unutkanlık…

Buraya kadar kazasız belasız geldik ELHAMDULİLLAH. Fakat bir şeyi unutmuştum. HAŞEMA… Yapılan medhiyelerde suya girmek yüzmek için çok güzel bir yer olduğu söylenmişti. Bu söylentiler üzerine hazırlıklı gelmiş, gelirken haşemamı yanımda getirmiştim. Ama ne varki haşema eşyaları bıraktığımız yerde kalmıştı. Suya girip yüzemedim…

Şelale Manzarası

Her şeye rağmen suyun manzarası çok güzeldi. Su yaklaşık 4 metre yükseklikten akıyor, müthiş bir ses çıkarıyordu. Bir de şu güzellikleri temiz tutsalar…

Gidecek Olanlar Bir Daha Düşünün

Gençler için tavsiye ederim. Ama benim gibi ihtiyarlar için çok yorucu bir yolu var. Bu arada öyle 2 saat oturmak için gidecekseniz hiç gitmeyin. Gerçekten patikası çok kötü. Sürekli kayalardan, rampalardan atlayarak gitmek ve dönmek zorundasınız.

Yazar hakkinda

Web Master

Teknoloji meraklısı, dinini gerektiği gibi yaşamaya ve insanlara elinden geldiğince yardımcı olmaya çalışan bir kul.

Kayıtlı içerikler : 178

Yorum yaz

© 2008 - 2016 Yusuf BAHAR - Kaynak gösterilerek alıntı yapmaya açıktır. Bilginin borcu, onu paylaşmaktır. Umarım ki bu vesileyle bir hayır duası ola, o da inşeAllah bizi kurtara.